Ana içeriğe atla

Her Çocuğun Büyüdüğü Bir An Vardır

           Mucizelere inanır mısınız ? Çocuklar inanır.
Ben de inanırdım. 
5 yaşındaydım yılbaşı arifesiydi, dedem ve babaannem bizdeydi. Ailecek bir yılbaşı kutlayacaktık ve benim Noel Babadan istediğim tek şey adını Maviş koyabileceğim masmavi bir muhabbet kuşuydu. Ve dedem yani benim en büyük kahramanımın bana o istediğimi vereceğinden emindim. Uyandım yılbaşı ağacının altına baktım her zaman olduğu gibi oraya benim için sürpriz yumurta koymuştu ama sadece yumurta vardı başka hediye yoktu. İçim burkuldu hatta çok üzüldüm ama akşam hediyelerimizi verirken sürpriz yapacak diye umut ediyordum. Akşam oldu hediyelerimizi verdik. Kuş yoktu. Onun yerine capcanlı kırmızı bir mazot almıştı bana. Tam olarak istediğimi alamasam da kahramanım beni mutlu etmeyi çok iyi biliyordu. Saat yaklaşmıştı geri sayıma başlamak için hep beraber balkona çıktık. 10.. 9.. 8.. Karşımda duruyordu, masmaviydi, üşümüştü. Dedemin boynuna atladım, çok sevinmiştim. Hemen kuşu alıp içeri girdim. Ona su verdim. Ben Mavişim'le ilgilenirken annemle dedemin konuştuklarını duydum. Dedem kuşlar hiç bir alakası olmadığını muhtemelen evden kaçtığını ve bunun bir tesadüf olduğunu söylüyordu. O kadar mutluydum ki en çok istediğim şey olmuştu. Bana onu Noel Babanın getirdiğine inanıyordum. Ertesi gün dedemle gidip Mavişim için kafes ve yem aldık. Çok güzel dev gibi bir kafesi vardı dedem Mavişim'e iyi bakarsam ona arkadaş getireceğini söyledi, zaten söylemese de gözüm gibi bakıyordum ona. O benim mucizemdi. Sonra bir sabah Mavişim'le konuşuyordum, kafesin kapağını açtı birden çok şaşırmıştım. Gitti balkon demirine kondu, gitme dedim. Kafesin çok güzel, seni çok seviyorum neden gidiyorsun ki ? Ama dinlemedi. Kuş işte, uçtu gitti. Sadece bir kaç gün benimle beraberdi ama ona o kadar alışmıştım ki. Çok ağladım arkasından ama geri gelmedi. Bana iki tane kuş aldık Fıstık ve Fındık ama ikisi de Mavişim'in yerini tutamadı asla o kadar sevemedim onları. Dedem bunu fark etti geldi benimle uzun bir konuşma yaptı.
'Bak' dedi 'o senin yılbaşı hediyendi Noel Baba onu seni mutlu etmek için yolladı ve sen çok mutluydun. Şimdi o gitti, nereye gitti biliyor musun?' Hayır anlamında başımı salladım. 'Uzakta bir yerde çok üzgün bir çocuk var ve mutlu olması gerekiyor. Maviş onu mutlu etmek için gitti.' Maviş benimle olmadığı için üzgündüm ama başka çocuklar üzülmesin diye gittiğini duyunca mutlu olmuştum. Ama o sırada tek düşündüğüm ve söylediğim şey 'ama Mavişim o kadar uzağa nasıl uçacak ki?' Dedem güldü 'Merak etme Maviş özel bir kuş ona hiç bir şey olmaz' dedi.
Yıllarca Mavişim'e benzeyen her mavi kuşu o sandım birilerini mutlu ettiğini düşündüm. Ta ki dedemi kaybedene kadar.
O gün dedemden nefret ettim kızdım bana verdiği bir çok söz vardı hiç birini umursamadan beni bırakıp gitmişti. Bana hep 'mucizelere inan' derdi. Ben de inanırdım. Hep bir mucize olacağını dedemin geri döneceğini düşündüm. Mucize falan olmadı, dönmedi.
Ben o gün mucizelere inanmayı bıraktım. 1 Aralık dedemin beni, benimde mucizelere inanmayı bıraktığım gün. 
O gün benim artık çocuk olmaktan çıktığım, benim büyüdüğüm gün.
Her Aralık ayının başında mucize diye bir şey olmadığını kendime tekrar tekrar söylerim. Ama ayın 31 inde yine bir umutla bir mucize beklerim. Ama olmaz.

Mucizeler çocuklara özeldir.
Büyüdüğünüz gün, mucizelerden vazgeçtiğiniz gündür.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Her Kadın Sürtüktür

'Sen ne saçmalıyosun ?' 'Sen kendine ororospu mu diyosun şimdi ?' 'Böyle bi genelleme yapamazsın.' diyen hatunlar, hatunlarımız. Daha sürtük kelimesinin anlamını bilmeyen hayatın onu nereye sürüklediğini göremeyen hatunlar. Herkesin aynı anlamda kullandığı ama çok farklı anlama gelen bi kaç kelimeyi anlatıcam size ve sizde her kadının neden sürtük olduğunu çok iyi anlıcaksınız. Öncelikle kevaşe, bu aralar çok fazla duyduğumuz bi kelime. Kevaşe demek kötü yola düşmüş insan demektir ama daha çok bunu farkettirmeyen insanlara söylenir. Bi nevi melek yüzlü şeytan. Mesela kaltak, hepiniz bu kelimeyi kullanmışsınızdır. Ama anlamı ne ? Kaltak demek içindeki orospuluğu bastırmış fakat zaman zaman bunu engelleyemeyen su yüzüne çıkaran ve gerçekten pişman olucağı şeyler yapmış, yapıcak olan kadınlara söylenir. Bazı kadınlar, bazen kaltaklar. Fahişe ? Fahişeler bu işi para karşılığında yapanlardır. Seks işçisi denilen türden. Bu insanları asla yargılamayın sizde hayatın

Bir Gün Diyete Başlamıştım

sabah uyandım enerjiklikte son noktayım 'bu gidişle bugün bile 10 kilo veririm ben heheheheh' modunda ilerliyodum. akşam oldu dışarı çıktım ve... 'sikmişim diyeti ya bana bi şey olmasın'

Uzun Zamandır Sevgilim Yok.

Bir an kendin kötü hissedersin canın sıkılmaya başlar işte o an senin tamamen yalnızlıktan öldüğünü fark etmen gereken andır. Sana her selam veren erkeği kendine aşık etmek istersin, bir gün içinde potansiyel sevgili adaylarının hepsiyle görüşürsün. Herkes senin olmayan aşk hayatından sıkılmaya başlamıştır, bir konuşma içinde anlattığın 15 farklı insanın isimlerini akıllarında tutamamaya başlarlar sende buna sinirlenirsin, seni önemsemediklerini düşünürsün. 'Merhaba depresyon!' artık iyice saçmalamaya başlamışsındır. Her gece dışarı çıkarsın tabi farklı insanlarlasındır, ama her zaman masanda dikkat çeken bir erkeğin olmasına özen gösterirsin ve tabi diğer hatun kişilerin sevgilileriyle gelmelerini istersin, sevgilisi yoksa ve senden güzelse o kızı masada barındırmazsın bile. O andan itibaren tavırların, konuşmaların değişir, daha flörtöz bir havaya bürünürsün. Normalde peçete olsa sümüğünü silmeyeceğin insanlarla flört etmeye başlarsın. 'Hoş ama boş' dediğin erkekler b